Zilele trecute am pus, în sfârșit, la treabă un domeniu achiziționat în urmă cu vreo doi ani. OneSongDay.com a devenit un newsletter cu muzică nouă. În fiecare zi, de luni până vineri, trimit câte un cântec direct pe email.

Dacă ești curios/curioasă ce recomand și nu vrei să-ți încarci inbox-ul cu încă un mesaj, ei bine, același conținut pe care-l trimit pe email se regăsește și pe site, în secțiunea Arhivă.
Sau te poți abona la feed-ul RSS.
Da, chiar și în era social-media, încă mai există așa ceva.

Pentru administrarea abonamentelor la feed-uri RSS recomand Inoreader. În versiunea gratuită, poți urmări până la 150 de feed-uri, pe care le poți împărți în câte categorii dorești.

Cântecele sunt selectate personal de mine, deci există destul de mari șanse ca dacă nu avem aceleași gusturi muzicale să n-ai niciun motiv să te abonezi la acest newsletter. Dar am în plan să invit și alte persoane să recomande muzică nouă pe OneSongDay, așadar pot apărea surprize.

Ideea acestui proiect mi-a venit gândindu-mă că mi-ar plăcea să am undeva, adunate într-un singur loc, toate cântecele noi pe care le descopăr și pe care aș dori să le reascult ulterior. Pe multe dintre ele le descopeream pe Youtube, pe altele pe Bandcamp, pe Deezer, pe Spotify, sau pe Soundcloud. Era (și încă este) destul de complicat cu atâtea platforme.

Am devenit mai reticent în privința rețelelor de socializare de la o vreme, deci OneSongDay nu are deocamdată nici pagină de Facebook, nici cont de Twitter, nici cont de Instagram.

Ce-am învățat după două săptămâni?
Nu-i chiar ușor să găsești muzică nouă care să merite să fie recomandată.

Dacă ai recomandări de muzică nouă – mai ales dacă-i vorba despre muzică nouă românească -, nu fii egoist(ă) și dă-mi de știre la salut@saramon.ro sau pe Twitter, @saramonn.